Op het moment dat er zich binnen uw organisatie een calamiteit voordoet, moeten uw BHV’ers en receptiemedewerkers onder hoge druk informatie opnemen en doorgeven. Dit omvat bijvoorbeeld wat er precies aan de hand is, welke maatregelen er zijn genomen en hoe de plaats van het incident het snelst kan worden bereikt. Wilt u dat zij leren hoe zij in dergelijke situaties snel en effectief kunnen communiceren, ook met de portofoon? Dan is dit de juiste training.
Communicatie en portofoon
Doelgroep van de Communicatie en portofoon opleiding
Doel en inhoud van de cursus
Aan het einde van de cursus kunnen uw medewerkers:
- De basisprincipes van communicatie toelichten: zenden, ontvangen en terugkoppelen;
- Deze basisprincipes toepassen in de beeldvorming, oordeelsvorming en besluitvorming bij een incident;
- Een incident op de juiste manier melden;
- Externe hulpverleners op de juiste manier en plek opvangen;
- Inschatten welke informatiebehoefte de externe hulpverleners hebben;
- De communicatiemiddelen bij melding en alarmering op de juiste manier gebruiken.
Aanpak
Gedurende deze korte intensieve training leren uw medewerkers in een dergelijke situatie snel en effectief te communiceren, ook met de portofoon. De toegepaste werkvormen zijn erop gericht om u zoveel mogelijk te laten leren door te doen. Wij verzorgen de training Communicatie en portofoon voor u en de collega’s op uw werklocatie.
Cursus informatie
Duur | 0,5 dag |
Groepsgrootte | Minimaal 4 en maximaal 8 deelnemers |
Locatie | Incompany |
Datum | Volgens afspraak |
Lestijden | 09:00 – 13:00 uur of 13:00 – 17:00 uur tenzij anders is afgesproken |
Interesse? | Neem contact met ons op! |
Certificering
Indien uw medewerkers tijdens de gehele cursus aanwezig zijn geweest en actief hebben deelgenomen, ontvangt u het door hen behaalde certificaat enige tijd na afloop van de cursus via de post.