De receptie is hét communicatieknooppunt op het moment dat een calamiteit (bijvoorbeeld een ongeval of een brand) net heeft plaatsgevonden. Uw receptiemedewerkers ontvangen de eerste melding en alarmeren de bedrijfshulpverleners (BHV’ers) en de hulpdiensten (brandweer, politie en ambulance). Wilt u dat zij leren hoe zij dat snel en effectief kunnen? Dan is dit de juiste cursus.
Receptietraining
Doelgroep van de Receptietraining
Doel en inhoud van de cursus
Aan het einde van de cursus kunnen de deelnemers:
- Een calamiteit doorgeven aan de BHV-organisatie en de hulpdiensten;
- De BHV en de hulpdiensten opvangen en informeren;
- De verschillende communicatiemiddelen gebruiken.
Aanpak
Gedurende deze korte intensieve training leren uw medewerkers in een dergelijke situatie snel en effectief te communiceren, ook met de portofoon. De toegepaste werkvormen zijn erop gericht om uw medewerkers zoveel mogelijk te laten leren door te doen. Wij verzorgen de Receptietraining voor uw receptiemedewerkers – en eventuele andere betrokkenen – op uw werklocatie.
Cursus informatie
Duur | 0,5 dag |
Groepsgrootte | Minimaal 4 en maximaal 8 deelnemers |
Locatie | Incompany |
Datum | Volgens afspraak |
Lestijden | 09:00 – 13:00 uur of 13:00 – 17:00 uur tenzij anders is afgesproken |
Interesse? | Neem contact met ons op! |
Certificering
Indien uw medewerkers tijdens de gehele cursus aanwezig zijn geweest en actief hebben deelgenomen, ontvangt u het door hen behaalde certificaat enige tijd na afloop van de cursus per mail.